top of page

Vrhunski vodič za upotrebu GIF-ova u marketingu



Što su GIF-ovi?


GIF-ovi su kratki i simpatični videozapisi koji se brzo pronalaze i lako dijele. Oni nude emocionalnu težinu ili kontekst u svijetu neverbalne komunikacije. GIF-ovi su univerzalni u današnjem digitalnom jeziku. Dostupni su za upotrebu u svakoj mobilnoj aplikaciji za razmjenu poruka, u komentarima na društvenim mrežama i ponekad u cijeloj strategiji objavljivanja na društvenim mrežama.

Uz GIFove, korisnici za izražavanje neverbalnih reakcija, odnosno reakcija koje se ne prenose tekstom koriste još nešto: naljepnicu.


Što je naljepnica?


Naljepnica je tehnički GIF format, s (najmanje 20%) prozirnošću oko rubova. Naljepnice su ravne slike koje se mogu animirati. Prevladavaju u aplikacijama za razmjenu poruka i Instagram pričama, češće su ilustrirane i namijenjene su izražavanju osjećaja.


Mala povijest GIF-ova


Povijest Interneta prati GIF sve do 1987. Nekoliko desetljeća GIF-ovi su bili slatke male animirane ikone. No pojavom YouTubea i sve većom popularnošću videozapisa praćenom sve većim korištenjem pametnih telefona i društvenih mreža, GIF se ponovno pojavio kao fenomen.


GIF-ovi s reakcijom


GIFovi u obliku reakcija prvi su se puta pojavili na mreži Tumblr. Kreatori i pisci na BuzzFeedu od prvog su dana koristili GIF-ove, i na webu i u povezanim objavama na društvenim mrežama. Popularnost BuzzFeeda pomogla je GIF-ovima ući u mainstream sadržaj za korisnike interneta i mainstream kulturu društvenih medija. Danas GIPHY, Tenor i Gfycat hostaju i indeksiraju milijarde GIF-ova koje generiraju korisnici koji pokreću GIF pretraživanje na mobilnim telefonima i putem društvenih mreža.


Rasprava o izgovoru GIF-a


Stalna rasprava o izgovoru GIF-a dijeli se na tvrdi "đi" ili meki "g". Sjajno, GIPHY se udružio s maslacem od kikirikija JIF kako bi to jednom zauvijek riješio u GIF-ovima.

GIF-ovi su izuzetno svestrani i po sadržaju i po načinu na koji su raspoređeni. Korištenje GIF-ova je još jedan način da integrirate više videozapisa u svoj cjelokupni miks post. Osim društvenih medija, GIF-ovi se koriste u blogovima, e-pošti, izravnim porukama, pa čak i u pozadini web stranica. A sama publika se angažira s GIF-ovima. Omnicore je otkrio da tweetovi s GIF-ovima dobivaju 55% više angažmana od onih bez njih, ali samo 2% svih tweetova sadrži GIF-ove.

GIF-ovi djeluju jer su jednostavni - bez zvuka, samo s videozapisom (neki s riječima na slici). Kreativni su, bez previše razmišljanja.

Nemojte dopustiti da vas zabrinutost zbog autorskih prava odvrate od početka korištenja GIF-ova. Dizajniranje brendiranog seta GIF-ova i naljepnica relativno je jednostavan kreativni projekt.


Kako stvoriti GIF-ove za svoj brand?


Convince & Convert Consulting nedavno je sa Sveučilištem u Arizoni surađivao na pokretanju aplikacije COVID Watch, kada su se studenti vratili u kampus u jesen 2020. Iz razmjene poruka i istraživanja publike znali smo da će studenti prihvatiti ikonografiju koja je ažurirana kako bi odražavala trenutne događaje. “U našem kreativnom olujnom mozgu identificirali smo niz prilagođenih ikona, naljepnica i GIF-ova za kampanju COVID Watch Arizona.“


Korak 1: Izradite kreativni sažetak.

„Željeli smo da ikone budu dostupne društvenom timu Sveučilišta u Arizoni kako bi kreirali njihove društvene postove, pa smo angažirali niz umjetnika koji će nam pomoći da oživimo te ikone. Naš kreativni sažetak sadržavao je kreativni identitet, slanje poruka u kampanji, postojeću ikonografiju i slike te linkove na GIF-ove i stilove naljepnica koje smo željeli oponašati. Naš je tim podijelio kratki izvještaj s umjetnicima odabranim s Fiverra, Lightboarda i Ghost Rancha. Korištenjem tri različita kreativna resursa utrostručili smo mogućnosti i stilove dizajna koje bi sveučilište koristilo tijekom kampanje.“


Korak 2: Započnite s postavljenim ikonama za brend.

Skup prilagođenih vektorskih ikona kritična su točka za vaše GIF-ove i naljepnice. Odobravanje ilustracija prije nego što su postale animirane uštedjet će vam (i umjetnicima) ukupno vrijeme. Dajte ikone svom društvenom timu da izgrade dodatne društvene grafike povezane u GIF-ove i naljepnice. Skupove ikona možete dijeliti s influencerima koji zajedno stvaraju sadržaj s vašim brendom.


Korak 3: Animacija za utjecaj.

„Nakon odobravanja vektorskih ikona, umjetnici su krenuli na posao da ih animiraju kako bi odgovarali stilovima i formatima koji su nam bili potrebni. Tražili smo:

Ilustrirane naljepnice koje ističu razmjenu poruka u kampanji u rukopisu i stilu crtića / ilustracije. Animacija i pokret koji su poboljšali dizajn bili su neophodni.

Animirani GIF-ovi ilustracija promovirali su poruke kampanje i bili su povezani s ikonskim elementima dizajna brenda.“


Korak 4: Stvorite račun autora na GIPHY.

„Nakon što smo dobili konačne datoteke od naših dizajnera, prenijeli smo datoteke u .gif format na GIPHY i dodali brendirani skup hashtagova za otkrivanje. Budući da smo tijekom faze izrade provjerili račun, novi sadržaj bio je dostupan gotovo odmah na Instagramu kada smo tražili Sveučilište u Arizoni.“


Dok društvene platforme i afiniteti publike i dalje daju prioritet formatima sličnim videozapisima i emocionalnoj rezonanciji, brandovi moraju aktivno koristiti GIF-ove kao dio miksa sadržaja.






Izvor: giphy.com

bottom of page