top of page

Top 20 trendova u budućnosti na društvenim medijima


Društveni mediji imaju potencijal za najveći razvoj do sada. Način na koji su se društveni mediji razvijali prilično je fascinantan. Nakon pokretanja Facebooka 2004. godine, naša povezanost s internetom se zauvijek promijenila.


Zapravo, to je uvelo revoluciju na internetu, što je vidljivo i na Google trends u posljednjih pet godina gdje društveni mediji bilježe rast na godišnjoj razini.


Sastavili smo popis najvažnijih trendova na društvenim medijima koje je potrebno slijediti u 2020. godini:



1. Više privatnosti i sigurnosti

Privatnost je oduvijek bila glavna briga na društvenim medijima i internetu u cjelini. To ne iznenađuje, s obzirom na to da su naše informacije u potpunosti izložene i dostupne putem raznih društvenih platforma.


Ako uzmimo za primjer Facebook – samim otvaranjem Facebook računa, potrebno je ispuniti neke osnovne podatke, međutim daljnjim korištenjem platforme količina informacija koju unosimo raste. Te podatke potom prikupljaju giganti društvenih medija. Ista pojava je prisutna na svim društvenim platformama. Ipak, mi i dalje vjerujemo da će spomenute platforme zaštiti našu sigurnost.


No, ono što se nedavno dogodilo s kršenjem podataka na Facebooku dovelo je u pitanje sve internet gigante, a posebno društvene mreže.


Jesu li naši podaci zaista zaštićeni? Zbog načina na koji su društveni mediji dizajnirani, nije moguće izbjeći dijeljenje naših informacija s njima. Međutim, vidljiv je sve veći naglasak na privatnosti i sigurnosti podataka od strane društvenih platformi. Facebook je prošao kroz masovna ažuriranja i obnovu u području upravljanja podacima. Ostale platforme slijede primjer zbog sve češćih upozorenja da će sigurnost biti glavni faktor i problem u bliskoj budućnosti.



2. Video će postati glavna vrsta sadržaja

Video je postao glavni trend i način na koji publika želi konzumirati sadržaj. U stvari, to je ono što YouTube čini drugom najvećom tražilicom na svijetu. Videozapisi su svestran i privlačan sadržajni oblik koji nam pruža više od stvarne slike onoga što se događa.


Video je iznimno lako dijeliti na više različitih platformi, a potrošači ih vole zbog njihovog zabavnog i atraktivnog sadržaja.


Videozapisi su ujedno i najomiljeniji način prenošenja poruke za trgovce jer potencijalno mogu donijeti ogroman povrat ulaganja (ROI).

Budući da su društveni mediji dizajnirani kako bi potaknuli ljudsku želju za povezivanjem i dijeljenjem sadržaja, videozapisi su savršeno pogodni za to. Najpopularnije platforme poput Facebooka i Instagrama zalažu se za prenošenje poruka i sadržaja upravo na taj način.


Instagramov nedavni algoritam daje više preferencija videozapisima prilikom rangiranja. U stvari, prema istraživanjima Cisca, 75% mobilnog prometa u 2020. godini bit će upravo videozapisi.



3. Fokus je sve više na AR tehnologiji

Razvoj svijeta prati i razvoj tehnologija. Posljednjih godina mnogo se priča o AI (umjetna inteligencija) i AR (proširena stvarnost).


AR (Augmented Reality) odnosno ‘proširena stvarnost’ često se brka s virtualnom stvarnošću, no riječ je o dvije poprilično različite tehnologije.


Iako postoje određene sličnosti, virtualna stvarnost implicira kreiranje potpuno novog svijeta od nule - simulaciju stvarnog i zamišljenog svijeta, bilo da nas vraća u prošlost i šetnje s dinosaurima po realističnim krajolicima ili putuje u zamišljenu budućnost u kojoj se ništa ne doima poznato.


S druge strane, proširena stvarnost uzima stvarni svijet i u njega projicira virtualne, računalno generirane dodatke, kako bi poboljšala naša iskustva.

Poznata platforma koja je implementirala AR je Snapchat. Svi ti fantastični filteri za kameru poput filtera za pse, 3D Bitmoji i gotovo sve mogućnosti kamere pokrenute su AR tehnologijom.


I druge su platforme društvenih medija poput Facebooka i Instagrama kopirale su ovu značajku te je dodatno razvijaju.


Stoga AR sve vise prestaje biti samo neki fancy filteri za kamere, jer ipak pričamo o tehnologiji koja drastično može poboljšati angažman i iskustvo na društvenim mrežama.


Neke od potencijalnih karakteristike AR-a u budućnosti:

1. AR događaji uživo

2. AR videozapisi

3. Povećanje svijesti o robnoj marki (brand awareness)

4. Napredno i poboljšano iskustvo kupovine i još mnogo toga.



4. Društvene mreže postaju primarni izvor informacija

Kako internet polako zamjenjuje televiziju i novine, sve više i više ljudi konzumira nove informacije, pogotovo svakodnevne vijesti upravo na Internetu.


Prema Forbesu, preko 50% anketiranih internet korisnika odgovorilo je da najnovije vijesti dobiju prije putem društvenih medija nego što se one prenesu putem televizijskih ili radio stanica.


Mnogi će korisnici vidjeti breaking news u svom feedu te zatim u potrazi za više informacija otići na stranicu koja je tu vijest i objavila.


Anketom je također utvrđeno 57-postotno povećanje traffica, odnosno web posjeta na news portalima koji svoje vijesti prenose na društvenim mrežama.


Razlog tome je nevjerojatna brzina širenja vijesti putem društvenih medija. Od jedne osobe do druge, da bi na kraju cijeli svijet znao za određenu informaciju.


Facebook i Twitter postali su glavni izvor vijesti. U trenutku kada se nešto važno dogodi, #hashtag aktualne teme postaje trend. Ipak, ne smijemo zaboraviti da se unutar velike količine informacija uvijek nađu i one lažne, tzv. fake news, no društvene mreže aktivno rade na sprječavanju i suzbijanju širenja takvog sadržaja u budućnosti.



5. Segmentacija podataka i uporaba AI

Umjetna inteligencija polako postaje očekivana budućnost ljudske generacije.


Budući da može pomoći u smanjenju obima posla ljudi te oponašati ljudsku inteligenciju, smatra se kako je upravo AI - the next big thing. Zbog značajnih prednosti, društveni mediji su implementirali AI u svoje algoritme posljednjih godina.


Algoritam je uglavnom taj koji je odgovoran za rangiranje društvenih postova, odlučivanje koji će se sadržaj prikazati prema kojoj vrsti korisnika, grupiranje podataka i još mnogo toga. Budući da podaci na društvenim medijima postaju sve složeniji, potrebno je prilagođavati AI u algoritmu društvenih medija.


Jedna od glavnih komponenti su lažne vijesti (fake news) te osjetljivi podaci. Očekuje se da će u 2020. godini AI sve efikasnije segmentirati podatke i osigurati najbolji mogući sadržaj. Lažne vijesti i osjetljive informacije filtrirat će se na puno napredniji način nego što to čine danas.


Umjetna inteligencija bit će važna komponenta za budućnost ljudi i društvene medije u cjelini. Što se više razvijamo, razvija se i umjetna inteligencija, što u konačnici potencijalno može dovesti do točke gdje umjetna inteligencija može u potpunosti zamijeniti ljudsko biće.



6. Sve više stvari moguće je obaviti online

S obzirom da ljudi postaju sve "ljeniji" i ovisni o tehnologijama koje im omogućavaju lagodniji život, društvene platforme bi mogle započeti s uvođenjem nekih dodatnih usluga.


Trenutno je primjerice moguće kupiti razne proizvode putem Facebook marketplace-a i Instagram trgovine.


U bliskoj budućnosti, društveni mediji mogu učiniti puno više od toga. To bi moglo uključivati ​​stvari poput vlastite kripto valute i platformu za digitalna plaćanja, koju je Facebook već započeo s Librom.


Ideja je zapravo da sve druge stvari koje obično radimo online, mogu biti implementirane unutar jedne platforme. Sposobnost društvenih medija da povežu velike zajednice ciljanih korisnika, također je još jedan razlog zašto bi se ovo pokazalo moćnom značajkom ako se primijeni.



7. Angažman će postati važniji

Danas pojam angažman (engagement) možemo čuti posvuda. Prvenstveni razlog tome je sve veći fokus korisnika na sadržaj. Prošla su vremena kada su ‘lajkovi’ i ‘followeri’ bili su glavni pokazatelji koliko je popularan određeni profil i sadržaj na društvenim platformama.


Algoritmi društvenih mreža sve se više fokusiraju na angažman, komentare, dijeljenje i live videa. Takve objave su rangirane puno bolje od običnog teksta ili slike, što je vidljivo u nazad par godina na Instagramu, Facebook-u, pa čak i LinkedIn-u.


Stoga se prilikom objavljivanja na društvenim mrežama, potrebno usredotočiti na videozapise, privlačan sadržaj te stalnu interakaciju s publikom.



8. Društveni mediji postat će određena vrsta pretraživača

Društveni mediji pozicionirati će se kao tražilice u bliskoj budućnosti. Neki su to već učinili, kao npr. YouTube, platforma za videozapise i druga najveća svjetska tražilica.


Svaka društvena platforma je jedinstvena s obzirom na vrstu informacija kojom raspolaže ili na što se fokusira. Platforme prikupljaju sve više i više podataka, stoga se mogu nametnuti kao vodeći po pitanju određenih vrsta informacija te jasno istaknuti svoju poziciju tražilice.


Uzmimo LinkedIn za primjer, čija je namjena umrežavanje poslodavca i onih koji traže posao ili jednostavno povezivanje ljudi sličnih pogleda unutar poslovnog svijeta.


Izvjesno je da će se u narednih 2-5 godina sve više profesionalaca pridružiti i time otvoriti mogućnost da LinkedIn postane najveća svjetska tražilica poslova.


Kao što je već naglašeno ranije, ljudi će početi upotrebljavati platforme više kao mjesto za pronalaženje određenih vrsta informacija, umjesto da se uvijek za pomoć obraćaju Googleu.

Dakle, potencijal je ovdje ogroman i moguć.



9. Automatizacija i chatbotovi postat će napredniji

Ova će značajka definitivno biti od koristiti svima onim koji imaju online business. Za uspješno poslovanje najvažniji je brza i točna povratna interakcija prema kupcima.


Kao potencijalni klijent u potrazi za nekom online uslugom, očekujemo da prilikom našeg upita pružatelju usluga na Facebooku, ne čekamo dugo na odgovor, u protivnom ćemo vjerojatno potražiti alternativu u drugom pružatelju.


Trenutno postoji značajka automatskog odgovaranja na generečke upite, ali zamislite da chatbot doslovno odgovara vašem kupcu na njegove upite, vodi samostalno razgovor i na kraju zaključi dogovor. Trište chatbotova i automatizacije interakcije je veliki trend u posljednjih nekoliko godina. Chatbotovi se obogaćuju i nadograđuju sa sve više značajki ljudskog razmišljanja i interakcije. U bližoj budućnosti mogli bi svjedočiti tome da robot doslovno zaključi posao ili proda proizvod dok mi spavamo.



10. Nastajat će sve više i više povezanih zajednica na društvenim platformama

Budući da sve više društvenih platformi omogućava formiranje raznih grupa ili mini zajednica na društvenim mrežama koje su povezane istom tematikom, javlja se i veliki rast istih.


U budućnosti se predviđa povećanje broja specijaliziranih grupa i malih zajednica u grupama. Društveni mediji tada više neće biti samo obične društvene platforme, već platforme podrške koja će pružiti priliku internet zajednicama da prezentiraju svoju osobnu platformu unutar društvenih mreža.



11. Facebook grupe će postati važne

Kao što je već spomenuto, privatnost će postati prioritet u budućnosti društvenih medija. Nastavno na to, upravo Mark Zuckerberg je objavio da će Facebook grupe postati nova budućnost Facebooka.


Razlog tome nije iznenađujući, s obziromna to da se sve više brendova fokusira ciljani marketing prema određenim grupama ili zajednicama, kao način za poboljšanje privatnosti.


Pomoću Facebook grupa brendovi će moći isporučiti poruke koje će biti mnogo personaliziranije, i na taj način značajno povećati efikasnost strategija i budžeta na društvenim mrežama.



12. Podcasti na društvenim medijima

2019. godina je bilježila veliki porast podcast trendova. Prema zadnjim statistikama, 22% Amerikanaca sluša podcaste svaki tjedan.


To je veliki skok od 17% u odnosu na prolu godinu i predstavlja 62 milijuna Amerikanaca, a očekuje se da će taj trend rasti još više.


Budući da društveni mediji postaju sve dominantniji način komunikacije i online interakcije, nije iznenađujuće što su podcastovi pronašli svoj put u društvene medije. Podcasti ne samo da zabavljaju ljude, već se koriste kao bi povećale prodaju određenog proizvoda ili usluge. Stoga postoje indicije da će postati jedan od većih društvenih trendova u budućnosti, kako za potrošače, tako i za oglašivače.



13. Prevladavat će sadržaj uživo

Facebook live, Instagram live, ​​YouTube live, ​​ sadržaj uživo je posvuda!


Live sadržaj na društvenim medijima postao je značajan od onog trenutka kada su ga velike platforme počele prihvaćati. To je zanimljiv, osoban, zabavan sadržaj, a ono što je najvažnije daje mogućnost direktne komunikacije s onima koje pratite.


Kao što je već spomenuto, engagement u društvenim medijima postat će iznimno važan. A budući da je jedna od značajki sadržaja uživo da je super privlačan, nema sumnje da će nastaviti dominirati društvenim trendovima u narednoj budućnosti.



14. Rast ‘influencera’

Rast popularnosti društvenih medija utječe na sve veću prisutnost brendova na online kanalima.


Svakodnevno se mali i srednji brendovi bore za uspon na vrh. Marketinški stručnjaci su konstantno u potrazi za inovativnim i učinkovitim načinom promocije, a tu nastupaju influenceri.


Stalno se bilježi rast broja influencera. U 2019. godini, čak 80% stručnjaka na društvenim mrežama, potvrdilo je pozitivan utjecaj influencera na promidžbu proizvoda ili usluga.


Ova vrsta marketinške taktike posebno dobro funkcionira s vizualnim platformama poput Facebooka i Instagrama. Sa sigurnošću možemo predvidjeti, da će 2020. godine i nadalje, rasti utjecaj influencera i njihova ulogu u kreiranju svijesti o robnoj marki.



15. Kratke, ekskluzivne informacije postat će preferirani izbor

Kratki tip informacija poput Instagram priča, IGTV-a (Instagram TV) ili bilo koji drugi kratki zabavan sadržaj, tražit će se više na društvenim medijima u nadolazećem periodu.


Ovi podaci potkrijepljeni su najnovijim statistikama koje slijede u nastavku:


  • Objavljeno je 10.079 priča - u usporedbi s 8.949 klasičnih objava, 205 IGTV postova i 125 live objava

  • 98% korisnika svakodnevno koristi Stories

  • Gotovo četvrtina brendova svakodnevno objavljuje Stories, trećina ih objavljuje nekoliko puta tjedno, a četvrtina ih objavljuje jednom tjedno.

Što utječe na sve veću popularnost ovog tipa sadržaja?

  • Inovativnost - Ova vrsta informacija i dalje je relativno nova, a ljudi vole nove stvari

  • Autentičnost - informacije putem Instagram priča daju osjećaj autentičnosti ciljanoj publici

  • Jednostavan je za upotrebu i privlačan - vrlo jednostavan i interaktivan tip sadržaja.

  • · Štedi vrijeme – U nešto manje manje od 5 minuta, moguće je proći kroz veliki broj priča te dobiti hrpu novih informacija.


16. Oglasi na društvenim mrežama igrat će važnu ulogu

Nema sumnje da se ovaj trend na društvenim medijima nastaviti u 2020. godini, ali i šire.


Budući da su društveni mediji sve popularniji, mogućnosti za oglašavnajem ne prestaju rasti.

Budući da se Facebook organski doseg s godinama srozano na minimalne postotke, a i većina ostalih organskih dosega na društvenim medijima nestaje, postoji sve veća potreba za plaćenim oglasima.


Pad organskog dosega i povećanje upotrebe oglasa ne bi trebalo biti iznenađenje, jer ipak su oglasi primarni način na koji ove platforme zarađuju.



17. Ključna je personalizacija

Personalizacija je glavna marketinška taktika i ključ uspjeha. Sveprisutna je u digitalnom svijetu. Od personaliziranog Facebook feeda, prijedloga novih proizvoda od strane Amazona do Googleovog personaliziranog pretraživanja to je nešto što nalazimo u svakodnevnom surfanju na internetu.


Što je platforma više personalizirana, to je šansa za uspjeh veća i to je univerzalna istina.


No s obzirom na to da privatnost i transparentnost postaju sve veća briga, društvene mreže teško će osigurati balans između privatnost i personalizacije (jer personalizacija zahtijeva što više naših podataka).



18. Društveni mediji mogu postati glavni mjesto prodaje za e-trgovine

Ovo je dobra vijest za mnoge vlasnike e-trgovina koji se oslanjaju na društvene medije. Tijekom dugog niza godina, pretraživači poput Googlea i Amazona dominirali su u području e-trgovine.


No s obzirom na sve veću popularnost društvenih medija i integraciju e-trgovine unutar platformi, poput Facebook Marketplace ili Instagram trgovine, nema sumnje da bi društveni mediji mogli dominirati na ovom polju u bliskoj budućnosti.



19. TV na društvenim mrežama

Budući da ljudi konzumiraju online sadržaj više nego ikad prije, internet polako zamjenjuje televizor.


Streaming servisi poput Netflixa, YouTubea i sl. već dominiraju na tržištu, stoga možemo očekivati da će društveni mediji zamijeniti televiziju.


Zapravo se i sam televizor mijenja kako bi išao u korak s trendovima. Samsung je predstavio pametnu vertikalnu televiziju s kojom se žele približiti milenijalcima, jer pojam tradicionalnog televizora nestaje.



20. Porast najnovije platforme društvenih medija

U 2019. godini TikTok ima preko 500 milijuna aktivnih korisnika širom svijeta, a broj istih je u stalnom rastu.

U samo dvije godine, platforma je postala veliki hit među tinejdžerima. Osim toga, druge nove platforme, poput Caffeinea i Lasso, također dobivaju na popularnosti. Stoga postoji vjerojatnost da ćemo 2020. vidjeti porast sve više novih platformi društvenih medija i njihovu dominaciju.



Zaključak

To je sve od nas što se tiče budućih trendove na društvenim medijima za 2020., te i kako oni mogu napredovati. Mnogi od navedenih trendova se događaju upravo sada i to jasno možemo promatrati te uhvatiti korak na vrijeme.

Što vi mislite o ovim trendovima, koji su aktualni, koje tek treba usvojiti? Javite nam vaše mišljenje!







#trendovi #društvenimediji #MarketingHUB

autor Jackie Owen / www.techjackie.com