top of page

Mogu li emoji i na koji način poboljšati vašu komunikaciju na radnom mjestu? 😀👋



Vjerovali ili ne, emojiji su najbrže rastući jezik na svijetu, gdje statistike pokazuju kako 92% ljudi koristi emojije. Ti poznati likovi zamjenjuju cijele riječi u internetskoj komunikaciji te čak postaju popularni na radnom mjestu.


Emoji vam može pomoći precizno artikulirati svoje riječi i osobno i profesionalno. Ponekad može biti teško izraziti svoje emocije i jednoličan ton glasa dok chatate s prijateljima ili suradnicima online. Emoji su ti koji vam pomažu da jasno i učinkovito priopćite svoje značenje i smisao prilikom slanja poruke ili e-maila nekome s kime radite.


Zaronimo malo dublje kako bismo istražili kako se emojiji koriste na radnom mjestu, te kada je prikladno, a kada baš i ne poslati nekome 👍 ili 😹.


Kratka povijest Emojija 🕵️‍🔎


Sjećate li se kada je smajlić ":-)" napravio svoj proboj na internetu? Izražavanje u komunikaciji i korištenje ASCII Art-om postoji već desetljećima, ali se postupno ukida od stvaranja prvih emojija. Emoji su stvarne slike, umjesto tipografskih simbola. Naziv "emoji" japanska je riječ - e (絵, "slika") + moji (文字, "lik") = emoji.

Unicode Consortium službeno je priznao 2.823 emojija u 2018. godini i taj će broj samo rasti iz godine u godinu jer ljudi na Internetu zahtijevaju više emojija na svojim tipkovnicama.

Ako vas to ne uvjeri u to kako je popularnost upotrebe emojija rasla tijekom godina, evo jedna zanimljiva informacija koju ste možda već i propustili: 2015. godine, Oxford Dictionary je imenovao Face with Tears of Joy - 😂 kao riječ godine!


Emojiji zamijenjuju riječi i pružaju vam više prilike da se izrazite preko teksta, pa čak i e-pošte. Ali ako emojije koristite s prijateljima i obitelji, biste li ga zaista trebali koristiti sa svojim kolegama i šefom?

Emojiji stvaraju bogatije i produktivnije razgovore


Jeste li znali da čak 70% komunikacije dolazi iz neverbalnih znakova. Budući da je naša digitalna komunikacija toliko tekstualna, emojiji mogu vratiti emocije u ove internetske razgovore.


Na primjer, ako jednostavno kažete „Odličan posao“ svom kolegi koji je održao izvrsnu prezentaciju, zvučat ćete kao dobar kolega, ali ako ubacite i emoji u vaš e-mail, primjerice - „Odličan posao 👏“ – tada će to već zvučati uvjerljivije te će bolje predstavljati vaše mišljenje kako je kolega zbilja napravio fantastičan posao.


Biti u stanju unijeti emociju u svoju pismenu komunikaciju pomoću emojija poznato je i kao emoji kompetencija. Ovaj concept skovao je profesor sa Sveučilišta u Torontu i autor Semiotike Emojija, Marcel Danes. Danes definira emoji kompetenciju kao sposobnost "isprepletanja emoji ikona u pisani tekst kako bi se u nj utisnuo pozitivan emocionalni ton".


Jednostavno rečeno, emoji vam mogu pomoći u bogatijim, smislenijim razgovorima te pomažu u smanjivanju rizika od pogrešnog tumačenja vaše tekstualne poruke.


Osim što pojašnjavaju vaš ton glasa i dodaju malo boje i emocija u razgovor, emojiji također pojednostavljuju digitalne razgovore i omogućuju vama i vašem timu da zamijenite duge fraze ili rečenice jednostavnim 👍 ili 👎.


No iako su emojiji široko korišteni i prihvaćeni, u studiji objavljenoj u časopisu Social Psychological and Personality Science Journal, istraživači su otkrili da vas korištenje smajlića u poslovnim e-mailovima može činiti kao pošiljatelja donekle neozbiljnim, pogotovo ako govorimo o prvom dojmu prilikom prepiske. Zašto onda emojiji stvaraju tu percepciju? Točan odgovor jest, kako se sve svodi na ispravan kontekst.


Kontekst je kralj 👑 Kada i gdje koristiti emoji 🤔


Kada je u pitanju korištenje emojija za komunikaciju na poslu, sve ovisi o tome s kim razgovarate i o čemu razgovarate. Prije nego što u vaš e-mail ubacite 😁 ili 👌, zapitajte se: kakav je vaš odnos s ovom osobom? Koliko dugo radite zajedno? Koji je predmet vašeg razgovora? Je li to ležerno ili ozbiljno?


Na primjer, ako ste vlasnik neke agencije, najvjerojatnije komunicirate drugačije s članovima vašeg tima nego s klijentima. U tom ćete slučaju smatrati prihvatljivim slanje emojija u e-mail komunikaciji s vašim timom. No kada razgovarate sa svojim klijentima, najvjerojatnije nećete na kraju e-maila ubaciti ‘😀’.


Jednako koliko sami kontekst ovisi o tome s kim razgovarate, utoliko je bitna i tema, odnosno predmet vašeg razgovora. Evo još jednog primjera: možete uključiti 👍 u e-mail kada šaljete zahvalu svom zaposleniku što je poslao nekakvo izvješće u roku. Međutim, ako istom zaposleniku šaljete e-mail s negativnim povratnim informacijama vezano za njegove performanse, svakako ćete izbjeći korištenje emojija jer je kontekst ovog razgovora ozbiljniji.


Evo nekoliko smjernica kojih se možete pridržavati kako biste bili sigurni da koristite emojije u pravom trenutku i u komunikaciji s pravim ljudima:

  • Suzdržite se od upotrebe emojija u komunikaciji e-mailom dok ne upoznate stil komunikacije druge osobe.

  • Slijedite tuđi primjer; ako osoba s kojom razgovarate preko e-maila koristi emojije u svojim porukama, onda možete pretpostaviti da ih i vi možete povremeno ubaciti.

  • Uspostavite razumijevanje značenja emojija ako imate interni tim koji svakodnevno komunicira putem interneta. To će pomoći u smanjenju pogrešnih tumačenja i povećat će produktivnost naročito kada je u pitanju interna chat komunikacija.

Sve u svemu, emojiji su izvrstan način za unošenje emocija i zabave u vašu internetsku komunikaciju. Pomažu vam da lako izrazite emocije poput uzbuđenja, zahvalnosti i zadovoljstva na radnom mjestu. Sjetite se da uvijek razmislite o kontekstu svoje poruke i odnosu s primateljem prije nego što se opustite i pošaljete hrpu vaših omiljenih emojia 😉😎✌️🎉


Što vi mislite o našoj temi, koristite li emojije u poslovnoj komunikaciji ili s kolegama na radnom mjestu? Ako da, koji su vam najdraži? 🤔





Autor: Spike Team

bottom of page